Kurser på internet?

Jag har på senaste tiden provat på en gratis internetkurs som heter Skriv dig hel.
Lite lattjo var min spontana tanke när jag surrade in på sidan av misstag. Ett delmoment är att man ska skriva två A4 varje dag, utan att tänka. Alltså bara printa ner det första som dyker upp.
Det var lärorikt kan jag tala om, men lär sig en hel del om sig själv som man blundat för. Jag vet numer att jag är ruggigt besviken på mig själv av olika anledningar och det är väl bara att börja beta av listan med saker jag bör ta tag i eller ge upp. Här är en kort sammanfattning av några punkter som jag ogillar hos mig själv.

- Jag är inte vältränad, trots mitt brinnande idrottsintresse.
- Jag är inte välklädd, trots min överfyllda gaderob.
- Jag är alltid pank, trots mitt extraknäck.
- Jag är oengagerad i skolan, trots att ämnena är lätta.
- Jag är ofta full, trots att jag sällan är festsugen.
- Jag är utan självdiciplin, utan trots.
- Jag är lat, trots att jag borde bry mig om saker.
- Jag är ofta sur, trots kanonvänner.
- Jag är jämt trött, trots långa sömnperioder.

Listan skulle kunna bli bra mycket längre, men man ska inte bli för negativ. Kom ihåg det folks!
Nu är det bara att börja beta av denna så den krymper. Jag hör av mig i framtiden om hur det går. Om någon ids bry sig vill säga, jag är knappt intresserad själv.

Kommentarer:
Postat av: Sara

Om du inte är intresserad själv hur ska du då kunna motivera dig att beta av listan?

Postat av: Pillan

Full & Festsugen, det fixar vi om två veckor, för då åker vi.. Det andra tar vi itu med när vi kommer hem!

2006-07-18 @ 10:35:30
URL: http://obeskrivlig.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits