Efter dagens fysträning.

Man måste erkänna att det fanns en som var gladare än alla andra när PG annonserade att det idag skulle vara stor del styrka och inte så mycket löpning. Jogga är något jag vill göra i mitt eget tempo eftersom man har olika bra eller dåliga dagar. Endel tider så går det helt enkelt inte att köra stenhårda intervaller utan att må skit.

Styrka däremot. Jag skulle vilja säga att det mesta sitter i huvudet, iallafall när man tränar statisk styrka. När man kör dynamiskt, tex vid armhävningar, kan det helt enkelt vara så att man är för klen och då är det tungt. Men i övrigt går det att pressa sig själv till oanade höjder. Jag tycker om att utmana mig själv när det gäller just styrketräning och därför passade dagens timme mig alldeles utmärkt.

Med tanke på den gassande solen så hade jag fyllt på med ordentligt med vatten. Som sig bör.
Jag var dessutom på ett sjukt tävlingsinriktat humör.

Förmodligen lär jag vara lite mör i kroppen under morgondagen, men idag var det ruggigt roligt att ta i lite igen.

Nu har jag ätit och luktar svett, ett välbehövligt bad står på tapeten.



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits