I djupet av axlarnas dolda muskler

Jag vaknade imorse av en hemsk värk i ena axeln och trodde att jag helt sonika sovit på nåt knasigt sätt. Om det vore så väl! Årets träningsvärk har infunnit sig och det har skett i muskler jag inte trodde fanns. Uppenbarligen så existerade dem och det får jag sota för idag.
Att tvingas gå "skotkärra" och köra fyspass på en och samma dag är inte att rekommendera. Inte nog med att man får träningsvärk, har man ruggigt töntiga handleder så kan man räkna med en nedsatt rörelseförmåga i dessa.
Töntiga handleder kan låta som ett konstigt uttryck, men har man sett mina så förstår man.
Jag är ingen liten och späd människa, snarare motsatsen.. Med mina närmare 175cm över jorden och ett antal kilo muskler inlindade i skönt fett så är jag ingen liten söt småtjej, utan snarare en bjässe som bara ser allmänt larvig ut i pipptofsar (Dålig liknelse, för vem ser egentligen inte fjollig ut i pippitofsar?) . Dock så har jag fått de tanigaste handlederna någonsin. Armhävningar är som att spela ett instrument, kör jag i takt så kan man få knakandet att låta ganska musikaliskt.
Med andra ord, en träningsvärk som heter duga och leder som smärtar nästan oförskämt mycket.
Nu ska jag krypa ner i Elins soffa, dricka lite jucie, läsa tidning, tycka synd om mig själv  och bara ta det lungt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits