Cypernresan

För det första så bör ni veta att det jag skriver här är det vi antecknade i min almanacka och det är inte hundraprocent säkert att dagarna stämmer. Något som är helt säkert däremot är att jag inte har en aning om vilken dag som bilderna är tagna, enligt kameran så åkte vi hem 17e Juni 2003.

 


30 Oktober
Avgångsdatum, lämnar Flen 18.00, grundar resan med P2 på Arlanda och flyger ut ur landet cirka 23.00
Sista gången vi såg Elins beautybox.




   


31 Oktober
Vid hotellet runt 05.00, vi vilar lite och sedan är det upptäcksfärd. En lång promenad, ett mycket kultiverat besök på Pizza Hut och en stund på piren ägnade vi dagen åt.
Vid kvällens middag, på en indisk restaurant, så träffade vi Scweizpojkarna första gången. Vi var smått elaka och valde att kolla på Barcelona-Chelsea istället för att gå ut och ta en drink med dem.



   

1 November
Första riktiga utekvällen, träffade hela glada gänget på favoritstället Ambassaden. Flickorna från stockholm, grabbarna från schweiz och brudarna från Trollhättan. Det blev dans på bardiskarna på Carwash och senare efterfest hos Trollhättan. Det är fortfarande ett mysterium för oss hur vi lyckades ta oss hem till vårat avloppsluktande hotellrum.


   


2 November
Hela gänget från kvällen innan äter middag på LosBandidos, underbar restaurant.
Ambassaden grundades det på och nu kommer vi fram till att det är 150 Canadensiska soldater på Cypern. Underbar timing. Aeneus-hotel besöks. Försök att uttala det utan att skratta, omöjligt.
Mycket snack om älgar och kor denna kväll, folk som inte har älgar i sitt eget land (Läs; Schweizare) vet knappt vad som skiljer hornen åt.
 

 


3 November
Vi började som vanligt på Ambassaden. Josefina stannar kvar ute när jag och Elin går hem till hotellet.
Våran kväll ute pågick i ungefär en timme och vi hällde i oss drink efter drink. Det slutade med att vi låg i sängen och tog tvåhundrafemtio kort på oss själva. Minst. För att få ett snyggt. Det gick sådär.


     


4 November
Elins väska är i Wien, där har den än en gång försvunnit. Vi skrattar lite och gör oss iordning för Ambassaden och Carwash. Josefina försvinner tidigt med Sean/Shawn och vi andra träffar två nya vänner - Glen & Stewie. Ingen vet om han verkligen hette Stewie eller om Glen, som var överordnaden, bara kallade honom det för att jävlas. Iallafall så öppnade de vackert plånboken och bjöd på precis allt den kvällen. Att de dessutom var trevligare än många andra vi träffade höjde dem över skyarna. Tequila klarade dem inte (Vi hittade inte någon under två veckor som fixade ett vettigt Tequila-race!) och dagen efter så kom inte Glen ihåg hur han kom hem eller ens att vi varit på Carwash. 

Svensk överförfriskad man i 40års-åldern:
"Ni e på klassresa med nie E och har träffat Christos på stranden. Ni knullade och nu tror ni att han är kääär i er och ska ringa hem till mamma och berättta"
Allt detta med väldigt utdragna e och släpig stockholmska. Skrattade så jag grät. 


 
   


5 November
"Nykterist, javisst!" och "Hejdå i ringen" är det enda som står på denna dag. Trolhättanbrudarna lämnade ön. Tråkigt som tusan. Bandidos blev platsen för avskedsmiddagen. 


  


6 November
Dags att sysselsätta sig med någonting av värde på dagen tyckte vi. Det slutade med att vi shoppade upp för mycket pengar och traskade iväg för picknick. Efter en lång promenad kom vi ut på en klippa, det visade sig vara jordens motsvarighet till månen och vi fick klättra endel bland sylvassa stenar för att ta oss ut mot havet. Väl där så var det riktigt mycket att bara se havet slå mot land och småtugga på choklad. Detta var även enda dagen vi gjorde mat hemma, en riktigt god tonfisksallad blev det. Vi bestämde oss för en nykter kväll och Elin tog mig i örat och släpade ut mig för att hitta något som vi kunde slå ihjäl tiden med fram tills vi blev trötta. Det blev målarböcker och färgpennor. En bild var orkade vi med, sedan blev det ölspel. Katterna som är överallt har vid det här laget skrämt ihjäl stackars mig.




7 November
Jag ligger och slumrar i solen när Josefina och Elin överraskar mig med frukost vid poolen. Smirnoff ice och Galiamelon. Det var dagens absoluta höjdpunkt. Resten av dagen smådrack vi lite, åt Pizza-slizes för en halv förmögenhet och gick ut och tog en drink. Självfallet åt vi också på Los Bandidos och sörplade deras onaturligt goda Strawberry margaritas.


   


8 November
Utekvällen stod i fokus efter kvällen innan och på Ambassaden träffade vi tre pojkar från Götet. Det hela slutar med att vi går på strippklubb, efterfestar på deras hotell och snor en spritflaska.


9 November
Här slår vi ihjäl tid genom att utföra vår Razzia (Ge er till tåls med det inlägget). Vi äter på Los Bandidos, deras Burritos och Chimichangas var för goda för att vi skulle kunna stå emot, sedan bär det av till Ambassaden. Några drinkar sörplar vi och sedan går vi hem. Early night slutade med att Josefina sov som en stock, Elin pratade i telefon med pojkvännen och jag satt på balkongen med en Red Bull-vodka och skrev en ytterst spännande berättelse. Jag får alltid fnatt när det går för lång tid utan att jag får skriva något och här fick jag lite utlopp för min besatthet.


 


10 November
Vi lämnade korten från razzian i grabbarnas hotell-reception. Väl ute på kvällen så var reaktionerna bra mycket gladare än vi väntat oss. Semesterns andra, och sista, ölspel blev grunden för våran utekväll. Detta på vårat hotellrum samtidigt som Ragge-trubadur ylade i lobbyn. Jag gjorde misstaget att ta ut pengar precis innan vi gick till Ambassaden och kvällen blev mycket dyr. Ett gäng revisorer på konferens, engelsmän, skotte och göteborgarna blev sällskapet den natten. Värst var en stockholms backslick som var helt övertygad om att han var oemotståndlig. Bäst var Elins och min diss av några Pizzabrudar på dansgolvet.


   


11 November
Lillebrors födelsedag, jag blev illa tvungen att ringa hem och säga grattis. Under dagen tittade vi på hockey och spelade biljard. Trots två veckors träning så är vi fortfarande kassa. Synd. Kinamat istället för mexicofood. Jag valde att äta pizza-slize innan och bara vara trevligt sällskap åt damerna vid middagen.
Den här kvällen var Elin nykter och vi andra två var motsatsen. Det hela är aningen suddigt men jag minns Tequila, After-shock, 1liters groggar, ölsvep och Smurf-drinkar. Jag minns också de engelska militärerna som pratade i 180 och jag som inte kunde sluta garva. 

All cred till Elin.


 


12 November
Fars dag! Grattis padre. Vi firade våra icke närvarande pappor med att hämta tillbaka kläder vi glömt här och var, handla lite skräp-souvenirer, spela biljard, packa och äta våran sista middag på Los Bandidos någonsin. Dricksen de fick var inte nådig, nästan så att maten var billigare.
Romboffo är ett ganska fult namn. Lillit's bror måste heta Sussit. Restaurant eller restaurang? Sallat eller sallad? Våra diskussioner spårade ur fullständigt på slutet.


 

13 November
Hemresa. Den var så jävlig en resa utan några komplikationer kan bli. Orkar inte ens redogöra för den.

Kommentarer:
Postat av: tilda

älska, älska älska hattbilden ^^, woho.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits